Höj din röst kvinna!

I nästan alla mötessammanhang, oavsett om det är på partimöten, i valstugan eller i fullmäktige, pratar män mer än kvinnor. Under den här kursen, som riktar sig enbart till kvinnor som står på partiets listor, kommer du få lära dig olika retoriska knep, hur man förbereder ett anförande samt hur du hanterar röst, kropp och språk för bästa effekt. Ta med ett gammalt eller nyskrivet tal på 3-5 minuter till utbildningen. Har du inte möjlighet att skriva ett eget så kan du ta med dig en del av ett längre tal. Har du slut på inspiration så hittar du olika tal som hållits av vänsterpartister tidigare här:

Du kan också söka själv efter tal du tycker är bra och förbereda en del av det som ditt eget t.ex. på riksdagens hemsida: https://www.riksdagen.se/sv/Debatter–beslut/?sort=rel&sortorder=desc&webbtv=1&a=s&facets=1&sok=V%C3%A4nsterpartiet&tempbet=&motkat=&rm=&parti=&doktyp=&subtyp=&datum=&from=&tom=&debattdagfrom=&debattdagtom=&org=&nr=&bet=&talare=

Poängen är att vi ska öva på att framföra ett tal. Om du inte hunnit förbereda dig går det bra att komma ändå, men tänk gärna ut ett ämne som du vill hålla ett tal om. Välkomna!

Anmälan till [email protected]

senast den 25 maj.