Prata jobb med Josefin Brink

Har du ett riktigt drömjobb eller får du ont i magen när semestern är slut? Kanske får du bara rycka in när ingen annan kan.

Oavsett hur din arbetssituation ser ut vill Josefin Brink träffa dig och höra hur du har det på jobbet. Hon kommer också att berätta om Vänsterpartiets politiska förslag för att komma till rätta med allt vanligare problem på arbetsplatsen som ofrivillig deltid, otrygga anställningar och dålig arbetsmiljö. Missa inte det öppna mötet på Lovisagården den 29 oktober kl 18! Det är gratis och ingen föranmälan krävs.

Under hela nästa vecka är Josefin och övriga riksdagsledamöter i Vänsterpartiet ute på en landsomfattande turné inom ramen för kampanjen ”Vi är människor, inte maskiner”, om de hårdnande villkoren i arbetslivet. Två av länets arbetsplatser kommer också att besökas, nämligen Systemair i Skinnskatteberg och Mälarhamnar i Västerås. Syftet med turnén är att samla goda och dåliga exempel från arbetslivet och ta med sig till riksdagen.