Jobba hos oss

Vänsterpartiet Västmanland arbetar för en jämlik och hållbar utveckling i regionen med minskad miljöpåverkan, minskade klassklyftor och ökad jämställdhet. Vi befinner oss denna mandatperiod i rödgrön majoritet i landstinget och är med och styr i flertalet av länets kommuner.

Som politisk sekreterare arbetar du med politik, organisation och administration. Du kommer framför allt att arbeta med kampanjarbete inför EU-, riksdags, landstings- och kommunvalen 2014. I tjänsten ingår att ta fram underlag till politiska ställningstaganden, mediekontakter, omvärldsbevakning och kommunikation med allmänheten, partiet och medlemmarna. Du har även ansvar för en del administration. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Tjänsten är delad vilket innebär att du arbetar halvtid som politisk sekreterare på landstinget och halvtid som politisk sekreterare på partidistriktet. I landstinget arbetar du nära våra två landstingsråd och under ledning av gruppledaren. Du har ett särskilt ansvar för att kommunicera ut och synliggöra den politik som förs av vänsterpartiet i landstinget.

I partidistriktet är du en resurs för länets tio partiföreningar och för distriktstyrelsen. Du fungerar som en länk mellan partiet centralt och partiföreningarna. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och kräver att du klarar av att arbeta självständigt, är initiativrik och strukturerad.  I arbetet ingår bland annat mötesadministration, att besvara frågor från skolelever, att ta fram medlemstidning och nyhetsbrev och att arrangera öppna möten och konferenser. En viktig uppgift blir att samordna valkampanjerna i länet.

Du ska kunna formulera dig mycket väl i tal och skrift, vara idérik och analytisk och klara av att arbeta under tidspress. Du ska ha god samarbets- och organisationsförmåga. Naturligtvis delar du Vänsterpartiets värderingar och vi ser gärna att du har erfarenhet av politiskt arbete.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid till och med 31 oktober 2014, med goda möjligheter till förlängning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

För anställningen gäller oreglerad arbetstid med fast lön enligt lönetrappa från 25 576 kr.

Upplysningar lämnas av Jenny Norell som har tjänsten nu. Tfn.  021 13 27 93
Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 2 juni.
Skicka ansökan med e-post till:  [email protected]