Distriktsstyrelsen:

Provocerande fråga. Det är klart att vi vet vad vi vill med vår politik. Men vägen dit är krokig och svår, och vi är ganska ensamma här på vänsterkanten.

Många har åsikter om vänsterpartiets politik. Vi känns traditionella, förutsägbara och förpackar vår politik i tråkiga paket. Det är kritik vi måste ta på allvar. Bilden av vänsterpartiet kunde med återhållsmma ord vara bättre. Förtroendet för oss kunde vara högre. Opinionssiffrorna får gärna lämna balansakten runt fyraprocentslinjen.

Vänsterpartiet är det enda parti som försöker upprätthålla en gemensam sektor värd namnet, men det, och övrig politik kommer inte fram. Det är stor skillnad på att delta i en majoritet och bedriva oppositionspolitik. Tiden förändras, folk tänker annorlunda, tar till sig information på nya sätt, har kortare tålamod. Det finns tusen skäl att alltid granska och förnya sin politik.

Här har alla medlemmar ett stort ansvar. Delta i partidistriktets arbetskurs för att göra politiken mer konkret och mediavänlig!

Vi träffas på Arosgården i Västerås två kvällar i februari. Vi har kunniga inledare och sedan grupparbete. Vi vill veta vad du tycker om tillväxt, kollektivtrafik, gymnasium/högskola och mediakontakter. Inbjudan kkommer efter helgerna!

Distriktsstyrelsen, Vänsterpartiet Västmanland