Jobba för Vänsterpartiet i Västmanland

Vänsterpartiet Västmanland arbetar för en jämlik och hållbar utveckling i regionen med minskade klassklyftor, minskad miljöpåverkan, och ökad jämställdhet.

Nu utlyser vi tre olika tjänster som kan kombineras då alla tre uppdragsgivare har sin bas i Västerås.  Ange i din ansökan vilka tjänster du är intresserad av. Vi vill att du delar Vänsterpartiets värderingar och ser gärna att du har erfarenhet av politiskt arbete.

Skicka in din ansökan till [email protected] oavsett vilken kombination av tjänster du söker.

Sista ansökningsdag 20 november.

Politisk sekreterare Region Västmanland 50%

Som politisk sekreterare arbetar du med politik, organisation och kommunikation. På regionen arbetar du nära regionråd och gruppledare. Du har ett särskilt ansvar för att kommunicera ut och synliggöra den politik som förs av Vänsterpartiet i regionen och vi ser gärna att du har ett intresse för regionfrågor. I tjänsten ingår att ta fram underlag till politiska ställningstaganden, mediekontakter och omvärldsbevakning.

Särskilt fokus kommer ligga på att förbereda valplattform och att inför och under valet kommunicera ut vår regionpolitik till allmänheten och medlemmarna. Du ska kunna formulera dig mycket väl i tal och skrift, vara idérik och analytisk.

Tjänsten är en visstidsanställning fram till 15 okt 2022, då den löper mandatperiodsvis. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av oppositionsråd Hans Jansson (072-153 00 83) och gruppledare Johanna Ritvadotter (076-496 90 23).

Ombudsman Vänsterpartiet Västmanland 50%

I partidistriktet är du en resurs för länets tio partiföreningar och för distriktsstyrelsen. Du fungerar som en länk mellan partiet centralt och partiföreningarna.  Arbetsuppgifterna är mycket varierande och kräver att du klarar av att arbeta självständigt, är initiativrik och strukturerad. I arbetet ingår bland annat mötesadministration, att driva kampanjer och att arrangera öppna möten och konferenser. Fokus den närmaste tiden kommer att vara planering och genomförandet av valrörelsen.

Som ombudsman är du ansvarig för Vänsterpartiet Västmanlands hemsida, sociala medier och digitala plattformar. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Då tjänsten kräver resor i hela länet behöver du har körkort. Tillgång till egen bil är en fördel men inget krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av distriktsordförande Vasiliki Tsouplaki, 072-450 7446

Valorganisatör Vänsterpartiet Västerås 50 %

Nu förstärker vi vårt team i Västerås stadshus inför valet. Som valorganisatör jobbar du nära gruppledare och de förtroendevalda. Syftet med din anställning är att nå ut med vår politik och att stötta valarbetet. Särskilt fokus kommer att ligga på kommunikation och materialproduktion, så vi söker dig som är duktig på att producera digitalt material. Du kommer också arbeta tillsammans med partiföreningens styrelse i olika delar av valrörelsen. Arbetet är varierande och kan innefatta allt från att bära grejer till valstugan, administrativa sysslor och att möta väljare. Arbetstiden kan vara förlagd till både kvällar och helger.

Tjänsten är en visstidsanställning till den 15 oktober 2022. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av gruppledare Anna Maria Romlid 076-5694887 och ordförande Linn Wegemo 070- 5793281.