De åker på kongressen från Västmanland

Åtta ombud representerar Västmanland på Vänsterpartiets kongress i januari. Ombuden utsågs genom omröstning bland distriktets medlemmar.

Richard Andersson från Hallstahammar är en av de som valts till ombud. Han arbetar till vardags som lärare och är engagerad skolpolitiker i Hallstahammar. På kongressen kommer han att vara med och välja ny partiledare istället för Lars Ohly som avgår. Helst vill han se ett delat ledarskap och Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson är favoriter.

-Den viktigaste frågan på kongressen är hur vi skall ta partiet in i framtiden, utforma och få ut vår politik på ett bra och attraktivt sätt. Folk behöver få upp ögonen och inse att den politik vi står för är bra för alla i vårt samhälle.

Ombuden är Tanja Linderborg och Andreas Trygg från Köping, Hans Jansson och Vasiliki Tsouplaki från Västerås, Dan Karlsson från Arboga, Lotta Johansson Arnqvist från Sala, Richard Andersson från Hallstahammar och Elisabeth Hanning från Fagersta. Tanja Linderborg från Köping är utsedd att leda delegationen.

Dessutom deltar Alexandra Hellman från Västerås som första ersättare. Hans Petersson från Hallstahammar deltar som veteran.

Kongressen hålls i Uppsala den 5-8 januari.

Handlingar och praktisk information läggs efter hand upp på https://kongress2012.vansterpartiet.se/