Event

Inbjudan till utbildning för styrelser och valberedningar 7 juni

Den 7 juni anordnar vi en utbildning för styrelser och valberedningar i Västmanland. Delar av kursen kommer att vara gemensam för alla och delar kommer vara uppdelad i tre olika kurser:

1. Ny i styrelsen
För dig som är förhållandevis ny i styrelsen går vi igenom vad man egentligen gör i styrelsen. Vad har styrelsen för uppgifter och vad förväntas av mig som ledamot? Vi går också igenom saker som hur medlemsregistret funkar, hur man uppdaterar hemsidan och grundläggande mötesformalia.

2. Har varit med i styrelsen i några år
För dig som har koll på grunderna i styrelsearbetet anordnar vi en fortsättningskurs och ger tips och diskuterar mer kring medlemsvärvning och hur vi når ut med vårt budskap. Hur blir vi fler vänsterpartister? Vilka är våra målgrupper och hur når vi dem?

3. Valberedningen
För valberedare anordnar vi en utbildning där vi går igenom valberedningens uppgift, arbetssätt och principer. Vi diskuterar nya sätt att hitta fler kandidater och funderar över vilka urvalsprinciper en valberedning ska ha.

Kursen kommer att hållas i Folkets Hus i Surahammar, klockan 10.00 -16.00 söndagen den 7 juni. Kursen är kostnadsfri och distriktet står för lunch och resa. Anmäl dig till [email protected] på en gång, men absolut senast den 31 maj! När du anmäler dig vill veta vilken av inriktningarna vill gå (1, 2 eller 3) samt om du har några allergier.