Event

Internationella kvinnodagen med Vänsterpartiet Västmanland

FeminismInternationella kvinnodagen närmar sig med stormsteg och givetvis har vi några bra arrangemang att bjuda på den 8 mars!

KÖPING

Vänsterpartiet Köping bjuder in till kvinnofestival och utlovar artisterna Spindelhäxan, Halva mänskligheten och Neverland. Poesi av Kerstin Kobran Poeten Serénus och Mathilda Hagman. Tal av Maria Forsberg, Vänsterpartiet i Eskilstuna och Torun Boucher från Kvinnonätverkets styrgrupp. Som diamanten i kronan ses underbar konst av Eva Anderberg. Från klockan 13.00 på Hagateatern.

Facebook: https://www.facebook.com/events/709188839195367/

VÄSTERÅS

Vänsterpartiet Västerås anordnar en stadsvandring med jämställdhetsperspektiv. Tunnlar, parker, belysning, butiker, bussar, parkeringar, krogar och dagis – är platserna trygga, lätta att hitta, säkra att nå? För vem har de planerats och hur bra passar stadsmiljöerna oss idag? Vi har olika behov och önskemål om stadens utformning beroende på ålder, kön, etnicitet etc. Hur stämmer de överens med planerares visioner? Vi går en promenad genom centrala staden och söker svar på frågorna genom att varva historiska tillbakablickar med aktuella exempel och framtida planer. Start utanför Domkyrkans huvudentré klockan 13.00. OBS! Begränsat antal platser, anmäl dig till [email protected] så fort som möjligt!

Facebook: https://www.facebook.com/events/947759178609654/

I Västerås har du också möjligheten att fira in kvinnodagen med en ordentlig feministfest, som anordnas på kvällen den 7 mars.

DJ:s
Rosanna Dinamarca