10622765_950771571605690_1739886068268104076_n

Nu är det valrörelse dygnets alla vakna timmar för politiker på alla nivåer. Jonas Sjöstedt hann dock med ett snabbt besök i ett soligt Västerås igår.

Vallbydagen är ett uppskattat arrangemang för de boende i stadsdelen Vallby i Västerås. Men förutom underhållning av lokala artister, korvgrillning och ansiktsmålning fanns det i år också möjlighet att få lyssna till, och kanske fotografera sig själv tillsammans med, Vänsterpartiets partiordförande Jonas Sjöstedt som lyckats klämma in en timme i Västerås i sitt fullspäckade turnéprogram. Uppemot 150 personer lyssnade till hans peppande tal inför valrörelsens sista vecka. Förutom Vinster i välfärden nämnde han jämställdheten, arbetsrätten och miljön som partiets extra angelägna valfrågor. Något som åhörarna verkade uppskatta, då han möttes av spontana applådor efter i stort sett varje mening. Han påminde oss alla om att det bara handlar om några tusen röster till för att de rödgröna ska få egen majoritet i riksdagen, och att ett samtal mellan två människor kan vara den avgörande skillnaden.

Anna Maria Romlid och Sebastian Housset höll ställningarna i tältet. Partiet ordnade också fiskdamm för barnen och bowling för att slå ner vinsterna i välfärden.

En hel del människor hade kommit till Vallbydagen enbart för att lyssna på vår partiledare.