Event

Dåk – Distrikts årskonferens Vänsterpartiet Västmanland

Lördagen den 24 mars samlades ombud och övriga deltagare i Folket Hus, Surahammar, för att genomföra årets distrikts årskonferens. Årskonferensen inleddes med ett litet föredrag av Eric Söderberg från Agenda 21 som berättade om deras verksamhet och projekt. Därefter hälsade distriktsstyrelsens Ordförande Hans Jansson alla Kamrater välkomna till Årskonferensen. Sedan var det dags att dra igång mötesförhandlingarna.

Det blev diskussion om Redaktionskommitténs vara eller icke vara, de tre motioner som behandlades och lite kring Verksamhetsplanerna –  dels Distriktets, dels Landstingets.

Efter lunch var det dags för underhållning och i år hade vi besök av en imponerande 16-årig Magiker! Han drog med oss i sina trollerier och flera kamrater var upp och deltog i hans nummer.

Josefin Brink var nästa inslag och vår gäst från Partistyrelsen på denna Dåk! Hon berättade om Partistyrelsens arbete och om de viktiga politiska frågorna idag. Vi tycker allt är viktigt – och det är det – men vi måste välja vissa frågor att jobba mer med. Efter Josefin hade vi en gäst till – Ilona Szatmari Waldau. Hon är Västmanlands representant från Valberedningen riks.

Josefin Brink

Ilona Szatmari Waldau

Det valdes också en ny styrelse, valberedning och revisorer. Dessa kan man se under fliken företrädare – distriktsstyrelse! Årsmötet höll tidsramen och framåt 16.00 kunde det delas ut blommor till de i styrelsen som avgått och till våra gäster. Därefter var det dags för alla att gå ut i lördagssolen. Tack Surahammar för en väl genomförd Distrikts årskonferens!