Event

Så skapar vi världens bästa sjukvård

varldens basta sjukvard

ÖPPET MÖTE 24 MAJ

Hur möter vi framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvården? Hur löser vi personalförsörjningen? Hur skapar vi en jämlik vård?

Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar. Borgarnas politik utarmar den offentliga hälso- och sjukvården och miljontals skattekronor försvinner till vinst istället för att gå till sjukvård. Utvecklingen har lett till att de som har råd i högre utsträckning köper en privat sjukförsäkring och därmed får gräddfil till sjukvården. Hur motverkar vi en utveckling där de som kan betala för sig får en bättre vård än alla andra?

Vänsterpartiet tycker att den offentliga sjukvården ska vara så bra att folk inte behöver efterfråga kommersiella alternativ. För att uppmärksamma detta arrangerar vi en kväll för diskussion och samtal.

kl. 17.30 Forumspelet På Akuten utanför gallerian Igor. Forumteatergruppen ReAgerA bjuder på forumspelet “På akuten”, om hur vanliga människor kan uppleva sjukvården. Stämmer bilden de ger överens med din bild? Vänsterpartister finns på plats för att svara på frågor.

kl. 19.00 Öppet möte om hälso- och sjukvården, hörsalen på stadsbiblioteket i Västerås.  Riksdagsledamöterna Mia Sydow Mölleby och Kent Persson leder mötet tillsammans med landstingsrådet Juha Rundgren.

Mia Sydow Mölleby är ledamot i konstitutionsutskottet och ersättare i socialutskottet.
Kent Persson är ledamot i näringsutskottet och ersättare i skatteutskottet.
Juha Rundgren
Juha Rundgren är landstingsråd med ansvar för psykiatri, kultur och IT

Läs mer om Vänsterpartiet hälso- och sjukvårdspolitik på varldensbastasjukvard.se